Kladdkaka i muffinsformar

Här kommer receptet som jag anvönde då jag gjorde mina kladdkakor i muffinsformar. Dom vart supergoda även om dom inte vart nog kladdiga eftersom jag hade dom i ugnen för länge.
-
-
KLADDKAKA I MUFFINSFORMAR
ca 16 st, 160 grader, ca 15 min
-
Ingredienser
3½ dl strösocker
2 ägg
4 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
½ dl kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
150g smält smör eller margarin
-
Gör så här
Vispa ägg och strösocker så det blir vitt och poröst.
Blanda i alla torra ingredienser. Smält smöret och blanda till sist i det.
Häll upp smeten i formar (till lite mer än hälften). Grädda i mitten an ugnen i ca 15 min.
-
-
Jag tog mindre formar och gjode fler kakor. Jag gräddade dom tyvärr lite för länge i ugnen så dom vart inte så kladdiga som jag hade velat.
Men tänk på att om ni gör i mindre formar ska ni ha dom kortare tid i ugnen.
-
Ha en toppen dag och säg gärna vad ni tycker om mitt första recept inlägg.
PLC /nettan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!